MUROJAATLARNI KO‘RIB OLISH TARTIBI

 

Shikoyat qilish - tashkilotning (manfaatdor shaxsning) ushbu organning ushbu ob'ektga nisbatan qabul qilgan qarorini qayta ko'rib chiqish talabi bilan organning asosiy faoliyati bilan bog'liqligini tasdiqlash bo'yicha ish natijalari bo'yicha shikoyat bo'yicha qarorga murojaati.

 

Umumiy holat

 

Ariza beruvchi sertifikatlashtirish jarayonida ishtirok etuvchi, sertifikatlashtirish natijalaridan manfaatdor bo‘lgan, uning fikricha, huquqlari buzilgan har qanday tashkilot yoki shaxs bo‘lishi mumkin.

Ariza beruvchi O‘zbekiston Respublikasi FA O’MKI  huzuridagi SI O`PO`KHV ga ish natijalariga ko‘ra ushbu organ tomonidan ushbu obyektga nisbatan qabul qilingan shikoyat bo‘yicha qabul qilingan qarorni qayta ko‘rib chiqish talabi bilan murojaat qilishga haqli. organning asosiy faoliyati bilan bog'liq muvofiqlikni tasdiqlash.

Apellyatsiya komissiyasi ishining natijasi yuzaga kelgan muammoni hal qilish yoki bunday qarorni asosli ravishda rad etish hisoblanadi.

 

Apellyatsiya komissiyasining tarkibi

 

Komissiya a'zolari tarkibiga rais, komissiyaning ikki a'zosi va kotib kiradi. Komissiya raisi va a’zolari malaka mezonlari va malaka talablariga javob berishi, mahsulotni sertifikatlash sohasida kamida uch yillik ish tajribasiga ega bo‘lishi kerak.

Komissiyaga rais boshchilik qiladi.

Komissiyaning tarkibi Komissiya raisi tomonidan belgilanadi. Komissiya a'zolari uning tarkibiga ixtiyoriy asosda kiritiladi. Komissiya tarkibiga quyidagilar kirishi mumkin:

Murojaat mavzusiga aloqador bo'lmagan va ko'rib chiqilayotgan tashkilot mahsulotlarini sertifikatlash yoki tekshirishda ishtirok etmagan ekspertlar;

tegishli masalalar va bilim sohalari bo‘yicha vakolat mezonlari va malaka talablariga javob beradigan mustaqil ekspertlar va uchinchi tomon tashkilotlarining mutaxassislari, shuningdek manfaatdor tashkilotlar vakillari.

 

Apellyatsiya komissiyasining roli va majburiyatlari

 

Komissiyaning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

ushbu organ tomonidan ushbu obyektga nisbatan qabul qilingan qaror qayta ko‘rib chiqilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O’MKI huzuridagi O`PO`KHV SI faoliyati bilan bog‘liq bahsli masalalarni hal etish.

shikoyat va murojaatlarni ko‘rib chiqishda yuzaga kelgan kelishmovchiliklarni tahlil qilish va hal etish.

 

Komissiyaning vazifalariga quyidagilar kiradi:

 

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O’MKI da O`PO`KHV SI faoliyatining asosiy yo‘nalishlariga oid murojaatlarni ko‘rib chiqish, muvofiqligini tasdiqlash bo‘yicha ishlarni amalga oshirish;

murojaat etuvchidan va O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O’MKI huzuridagi  O`PO`KHV SI rahbarlaridan murojaatda bayon etilgan talablarni tahlil qilish uchun zarur bo‘lgan materiallarni so‘rash;

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O’MKI  huzuridagi talabnoma beruvchi va O`PO`KHV SI vakillari komissiyasining majlislarida eshitish;

barcha manfaatdor tomonlardan olingan ma'lumotlar asosida qarorlar qabul qilish;

o'z faoliyati natijasida olingan tijorat ma'lumotlarining maxfiyligini ta'minlash;

o'z faoliyatining barcha turlari bo'yicha qabul qilinadigan qarorlarning xolisligini ta'minlash;

manfaatdor tomonlardan biriga nisbatan kamsitmang;

ish natijalarining o'z vaqtida rasmiylashtirilishini va qabul qilingan qarorlarning manfaatdor tomonlarga etkazilishini ta'minlash;

murojaat yuqori turuvchi organlarga topshirilgan taqdirda uni ko‘rib chiqish (ko‘rib chiqishda ishtirok etish);

ariza beruvchi tomonidan yuqori turuvchi organlarga berilgan murojaatlarni ko‘rib chiqishda ishtirok etish uchun o‘z vakillarini yuborish;

 

Murojaatlarni ro‘yxatga olish, qabul qilish va ro‘yxatga olish tartibi qoidalari

 

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O’MKI  huzuridagi USAR SI faoliyatiga oid masalalar yuzasidan ishtirokchilar o‘rtasida kelishmovchiliklar yuzaga kelgan taqdirda, talabnoma beruvchi bahsli masalalar yuzasidan SI apellyatsiya komissiyasi raisiga murojaat qilishga haqli. USAR O'zR O’MKI da.

Apellyatsiya belgilangan tartibda topshirish qoidalariga muvofiq to'ldirilishi kerak. Murojaatda nizo sabablari ko‘rsatilishi, O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O`MKI huzuridagi SI O`PO`KHV qaroriga rozi bo‘lmaganlik asoslari ko‘rsatilishi, hujjatlar ko‘rsatilishi va h.k.

Murojaat pochta, faks, elektron pochta orqali yoki yozma ravishda O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi Qishloq xo‘jaligini muhofaza qilish agentligining Qishloq xo‘jaligini muhofaza qilish agentligi qarori qabul qilingan kundan boshlab 10 ish kunidan kechiktirmay O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O`MKI huzuridagi Qishloq xo‘jaligini muhofaza qilish agentligiga yuboriladi. Ariza beruvchi rozi bo'lmagan O'zbekiston Respublikasi O`MKI AS.

Har bir murojaatning kelib tushganligi arizachiga darhol (pochta, telefon yoki elektron pochta orqali) tasdiqlanadi, uning murojaati roʻyxatga olinganligi arizachi tomonidan majburiy tasdiqlanadi.

Murojaatlarni ko'rib chiqish qoidalari va ko'rib chiqish muddatlari.

Komissiya apellyatsiya ro'yxatga olingan kundan boshlab 5 ish kuni ichida tashkil etilishi kerak. Komissiya apellyatsiyani ko'rib chiqishi va vaziyatni o'rganishi kerak. Murojaat ro‘yxatga olingan kundan e’tiboran 15 ish kunidan kechiktirmay shikoyat qiluvchiga yozma ravishda dastlabki javob yuborilishi kerak, unda:

uni qabul qilish to'g'risidagi ma'lumotlar;

ro'yxatga olish raqami;

ko'rib chiqish muddati – Sifat Menejment tizimi (SMT) bo'yicha 6 oydan ortiq emas.

Komissiya raisi komissiya tarkibini tasdiqlaydi va quyidagilarni tashkil qiladi:

kelib tushgan murojaat bilan komissiya a’zolarini oldindan tanishtirish;

kelishmovchiliklar mavzusi bo'yicha vakolatli mustaqil ekspertlar va mutaxassislarni jalb qilish (agar kerak bo'lsa);

nizolashayotgan tomonlardan birortasi bilan murojaatning mohiyatini muhokama qilish (agar kerak bo'lsa);

har ikki tomonni kuzatuvchi sifatida taklif qilgan holda komissiya majlisida murojaatni ko‘rib chiqish.

Komissiya aʼzolari oʻrtasida kelishmovchiliklar yuzaga kelgan yoki maʼlumotlar yetishmagan taqdirda, Komissiya ushbu masalani tomonlardan biri va ekspertlar bilan qoʻshimcha muhokama qilishi yoki muhokamani boshqa majlisga qoldirishi mumkin.

Zarur hollarda Komissiya holatlarni tekshirish va takroran tekshirish uchun ishchi guruh tarkibini belgilaydi va uni tashkilotga yuboradi.

Komissiya tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi O`MKI huzuridagi Qishloq xo‘jaligini muhofaza qilish agentligi SIning bahsli qarorini tayyorlash va asoslashda ishtirok etgan mutaxassislar kiritilishi mumkin emas.

Komissiya ochiq ovoz berish yo‘li bilan oddiy ko‘pchilik ovoz bilan qaror qabul qiladi va uni har qanday shaklda majlis bayonnomasiga kiritadi.

Yig‘ilish bayonnomasi asosida apellyatsiya komissiyasining qarori tuziladi.

Apellyatsiya komissiyasining qarorini ko'rib chiqish qoidalari va muddatlari

Qaror Komissiya raisi tomonidan 15 ish kuni ichida rasmiylashtiriladi.

 

Apellyatsiya qarorida quyidagilar bo'lishi kerak:

 

apellyatsiya to‘liq yoki qisman qanoatlantirilmagan taqdirda: tegishli qonun hujjatlari va me’yoriy hujjatlarga asoslanib rad etish sabablari hamda rad etishni asoslovchi dalillar;

qarorning haqiqiyligini tasdiqlovchi hujjatlar ro'yxati;

apellyatsiya to‘liq yoki qisman qanoatlantirilgan bo‘lsa, uni qanoatlantirish vaqti va tartibi;

agar komissiya a’zolarining alohida fikri bo‘lsa, u qarorda aks ettirilishi shart.

Komissiya qarorini ariza beruvchiga yuborish tartibi va muddatlari.

Apellyatsiya bo'yicha qaror ro'yxatdan o'tkazilgan kundan boshlab 3 ish kunidan kechiktirmay, belgilangan yetkazib berishni ta'minlovchi aloqa vositalaridan foydalangan holda yoki kvitansiyaga qarshi yozma shaklda ariza beruvchiga yuboriladi.

Agar apellyatsiya qaroriga u yuborilgan kundan boshlab 20 ish kuni ichida ariza beruvchidan e'tiroz kelib tushmasa, u qabul qilingan hisoblanadi.

Ariza beruvchi Komissiya tomonidan qabul qilingan qarorga rozi bo'lmasa, u bu haqda Komissiyani xabardor qilganidan keyin yuqori turuvchi organlarga murojaat qilishi mumkin.

Yuqori organlarning qarori yakuniy hisoblanadi.

 

Mas'uliyat

 

Komissiya a'zolari quyidagilar uchun javobgardirlar:

qabul qilingan qarorlarning xolisligi, qonuniyligi va asosliligi;

arizachi tomonidan berilgan murojaatni ko'rib chiqishda olingan ma'lumotlarning maxfiyligini ta'minlash;

hujjatlar va materiallarni saqlash.